torsdag 28 januari 2016

Lifvet

Nu är jag inne i sån här period igen när dagar och veckor bara försvinner mellan fingrarna på mig. Jag försöker fånga några ögonblick och stunder och spara dem i min hand för en längre stund, detta för att förhoppningsvis också skapa och bevara några som minnen att ta med mig genom livet. 

Det händer massor på jobbet, julkoman är förbi och vi ångar alla på för fullt. Normal kontinuerlig verksamhet rullar vidare, nya spännande projekt startar upp, det brainstormas kring nya projektidéer och planer skrivs. Jag får till största delen göra sånt jag engageras av och då blir även tempot och intensiteten i arbetet högre. Igår och idag har jag till exempel haft närstudier för dem som studerar till kontakttolkar och vi har under dessa dagar fått höra mycket intressant och fakta om asylmottagningen i Finland, situationen just nu samt funderingar inför kommande tider. Dagens besök till Oravais flyktingförläggning gav mig och även de studerande många fler perspektiv på situationen.

Familjen, hemmet och fritiden fyller mina lediga dagar och kvällar med massor av annat också. Möten, skidtur, födelsedagskalas, skrinna med kompisar, promenader, sagoläsning och så lite koka mat och tvätta och yttepytte lite städa nån gång också.

Det är långt ifrån tråkigt det här lifvet, men ack så snabbt tiden verkar gå och ack så mycket jag skulle vilja göra, se, testa på och uppleva ändå.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar