tisdag 20 november 2012

Torkade inga tårar heller

Efter att ha läst om och blivit uppmanad från flera håll att se dramaserien "Torka aldrig tårar utan handskar" så har jag nu då också gjort det. Söndagkväll första delen och igårkväll de två senare. Jag hade tydligen ganska höga förväntningar när jag slog mig ner och började titta, det troligen på grund av vad som jag uppfattat som hyllningar som cirkulerat på nätet. Första delen tyckte jag inte alls infriade mina förhoppningar, de två senare var bättre... men som helhet var det för mig ingen hallelujah-upplevelse. Precis som för Catariina så blev det inga tårfloder att torka här heller.
 
Visst tar serien upp ett viktigt och tragiskt ämne och som i sig är sorgligt och eländigt att det varit och kanske ännu till en del fortfarande är skambelagt, tabu och hemligstämplat. Det är för jävligt, jaa! Men handlingen och personerna i serien berörde inte mig på djupet, det kändes som att jag bara fick något slags ytskrap levererat i flackande bilder. Kanske jag helt enkelt borde läsa den första boken "Kärleken" i trilogin av Jonas Gardell som är på kommande också?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar