torsdag 29 november 2012

Uppklädd eller utklädd?

Var på en tripp till Vasa igår, skulle egentligen bara handla mat och lite grejsmojs till julkalendern och annat smått. Men mitt i allt så var den där ivern där... shoppinglusten som egentligen ganska sällan infinner sig för mig... Hyllorna och klädhängarna var fyllda med fina, coola kläder som jag bara suktade efter. Först föll ögonen på en grön yllekappa, åhh den var ju såå bara jag! En häftig mössa att matcha till kappan kunde man ju inte heller hoppa över och så behövdes det nog matchande strumpbyxor till mössan också. Och förståss vid det här laget var försiktigheten som bortblåst så naturligtvis skulle det inhandlas något att ha på sig under kappan också... en rutig tunika med guldstänk och byxor till det. Ååå så fint!
 
Det underliga i det hela är kanske att alltihop är ämnat för lilltösen vår, men stilen, färgerna, och likadana kläder i ett antal storlekar större skulle jag mer än gärna klä på mig själv också.
 
Kläder till flickor i storlek 80 görs för att tilltala mödrarna och tusan om inte HM totalt lyckades marknadsföra sig och få mig helt med på noterna igår. Tilde skall bli utklädd till en liten Sofia här framöver i vinter. Tur att hon inte protesterar så mycket ännu vad det gäller utstyrseln.

4 kommentarer:

  1. :) Man ska passa på medan man får klä dem som man vill. Här i huset är det inte varit jag som fått bestämma något på väldigt länge...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, jag tänkte lite det! :) Bäst att passa på! Kul att du tittat in här!

      Radera
  2. Haha, vilken twist - jag som trodde du hade gått bananaz på H&M... ;-) Jag kan bli ganska sur på det faktum att det finns oääändligt med ljuva flick-dressar, medan urvalet för pojkarna är ganska begränsat. Eller så känns det bara så...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men det var ju det jag gjorde, gick bananaz alltså! :) Jag har aldrig blivit besatt av shoppingiver på pojkavdelningen heller... men alltså dessa flickkläder som man bara skulle kunna tänka sig att köra genom en uppförstoringsmaskin...

      Radera