onsdag 28 augusti 2013

Hans jobb

Pälsfarmarhustrun (jag) kan ibland faktiskt vara riktigt glad och nöjd över mannens arbetssituation med flexibla arbetstider och möjlighet att själv styra och ställa över dagen. De lugnare arbetsperioderna möjliggör att han bland annat både kan lämna och hämta barnen och idag när jag kom hem möttes jag av ett dammsuget och nytorkat golv dessutom. Yeeyee, ibland vet han nog hur han skall göra för att hålla humöret mitt gott!

Måste försöka påminna mig själv om det här sen då när pälsningsperioden inleds med tidiga morgnar, sena kvällar och vi knappt hinner ses. När lukten från de minkpissigt impregnerade händerna hänger i luften hela tiden och allra särskilt stickande vid applåderna på dagisjulfesten. När jag angstar över osäkerheten gällande inkomsterna inom branschen, då skall jag försöka plocka fram fördelarna ur minnet igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar