måndag 26 augusti 2013

När livet snurrar på för fullt

Är det det omdiskuterade ekorrhjulet som har fått mig i sitt grepp eller? Vet inte riktigt vad det beror på men bloggen har helt enkelt blivit ett av mina fritidsintressen som lite fått ge vika och komma lägre ner på prioriteringslistan de senaste veckorna. Men den ligger ju snällt här och väntar på mig och mina kommande inlägg. 

Helgen var en riktigt härligt varm och vacker sensommarhelg. På lördag deltog vi vid ett vackert utomhus dop för den söta lilla Eddi som vi fick äran att bli gudföräldrar till. Solen sken, Eddi och de andra barnen var glada, maten utsökt, tårtan söt som socker och gästerna trevliga, alltså en toppen eftermiddag med våra vänner. 

Lördagskvällen gjorde jag mitt första arbetspass någonsin bakom bardisken vid Daltons i Molpe. Jag var och gjorde lite talkoarbete för vår idrottsförening IF Fyren. Kvällen började med att vi gjorde en stor mängd smörgåsar till de hungriga och dansanta och vartefter folket strömmade in så var det bakom bardisken i ölförsäljningen som talkokrafterna behövdes. För mig som gillar hög musik, festglada människor och tempo så var det enbart en rolig och skojig upplevelse. Häftigt att testa på nya saker, få nya insikter om sig själv... som att jag faktiskt skulle kunna tänka mig att extraknäcka någon fler gång bakom bardisken. :)

Den här vanliga måndagskvällen var en bra sådan. Makaronilåda att värma från igår. Ett dignande äppelträd hos de goda grannarna som erbjöd oss att plocka. En korg äpplen förvandlades på en timme till en stor kastrull med äppelmos tack vare Wilmer och mig. Avslutade kvällen med en skön promenad i skymningen med en vän från www.kvarnbacksvillan.blogspot.com som också lyckades fånga solnedgången i vårt vatten. Så ungefär så här snurrar livet på just nu.

Nå inte riktigt så här cool var jag lördags, men gillar absolut filmen och låten! :)

                                     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar