måndag 5 augusti 2013

Jobbar igen

Den här måndagen tror jag att det är rätt många som återvänt till arbetsplatsen igen efter sommarsemestern, åtminstone var fallet så på min arbetsplats. Jag själv inledde ju redan förra veckan med tre dagar jobb och det gick nog riktigt bra det också, det var otroligt lugnt och tyst på jobbet... skulle vilja säga nästan för tyst, men jag fyllde rummet med diverse radioprogram och musikstycken för att inte behöva prata med mig själv hela tiden. Nu från och med augusti har jag gått upp lite i arbetstid och arbetar nu 70% av heltid, det betyder att jag har varannan torsdag och varje fredag ledig framöver.
 
Den här hösten innebär  nya utmaningar för mig på jobbet. Jag skall jobba med ett näringslivsprojekt som riktar sig till företagarna i Korsnäs kommun under det här och nästa år. Det känns spännande, intressant och meningsfullt att få arbeta med något som har betydelse för hemkommunens framtid. Så nu håller jag mest på och söker information, planerar aktiviteter, brainstormar med andra och skapar tankekartor. Jag vill det här skall bli bra, hoppas vi får till det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar