onsdag 28 augusti 2013

Sövande sång

Wilmer vill att jag sjunger för honom om kvällarna medan han somnar in. Vi läser först en saga och efter det vill han att jag sitter kvar på stolen bredvid och sjunger min repertoar av sånger för honom. Vi har en sådan deal att så länge han blundar så sjunger jag och när han inte kan hålla ögonen stängda tystnar morsans sångröst. Jag har inte så väldigt många sånger som jag kan så det är samma verser och visor alla kvällar. Vi börjar med "Bää bää vita lamm", sen "Blinka lilla stjärna", sen "Byssan Lull", "Sov du lilla videung", "Trollmor", och sover han inte nu så fortsätter vi med "Inatt jag drömde", "Mitt eget land" och "Så skimrande var aldrig havet". Sen har jag för mig att "Trollmor" och "Så skimrande var aldrig havet" har mest sövande effekt. Utan att ha räknat så är jag ganska säker på att det är under dessa som andningen oftast blir djupare och kroppen slappare. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar