lördag 5 januari 2013

I början på året!

Jag jobbade onsdag och torsdag. Hade födelsedag på torsdag, men åt tårtan först igår och fortsatte med det idag. Jag skall berätta lite mer om hur det känns att jobba och hur det går för barnen när det gått några dagar till eller någon vecka, svårt att säga så mycket efter två dagar men känns i varje fall inte som någon katastrof så här långt.
 
Att fylla 31 känns som den mest onödiga åldern att uppnå hittills. Allt på 20 var okej, att fylla 30 var liksom en grej, men 31... vilken onödig liten fånig etta där på slutet liksom... Antagligen lite åldersnoja som börjar göra sig påmind.
 
Stundom har det varit rätt tröttsamt här idag. Barnen vande sig hastigt med tidigare morgnar och nu är det väckning senast vid åtta som gäller vardag som helgdag då kan man gissa. Tilde har någon förkylning på gång och mer eller mindre hela tandgarnityret på uppsprickning så hon är ganska lätt retlig och ynklig för tillfället. Hon skall helst bäras, gungandes i famnen som en liten magknipande nyfödis men hon är ju inte så liten och lätt längre... Den äldre kämpar förbenat hårt med sin frigörelseprocess och självständighet hela tiden, ibland tror jag att jag har en stingslig, uppkäftig tonåring i huset istället för en treåring. Låt oss hoppas att han har en stor del genomdrivet så att det blir lugnare om 10 år.
 
Har en längre tid tyckt att jag skulle behöva byta headerbilden från "sommarens soliga dagar" till något lite mer verklighetsförankrat för tillfället, men inte fått till det. Är inte riktigt nöjd med den här bilden heller, men den får duga tills vidare. Så lite mera skinnmössebarn på det!
 

 

4 kommentarer:

  1. Vad roligt om du gillade tårtan också! Jag tyckte inte heller det var så svårt att göra den. En del olika moment var det förstås, men inget som kändes krångligt. Jag kommer nog att göra den många gånger tror jag :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, lite olika moment var det ju, men inte svårt. Tror att jag skall baka botten en dag på förhand nästa gång för jag hade så svårt att vänta på att den skulle svalna innan jag fick hälla på moussen :)

      Radera
  2. Ser att Tilde får far runt i en Eisbärchen. Vi har en sån också och skulle gärna ha en att krypa ner i själv :) De är toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eisbärchen är toppen jaa! Förra vintern hade vi en modell som passade i bilstolen också, men den har blivit för liten nu.

      Radera