onsdag 30 januari 2013

Mötet med två tänder färre

Två visdomständer fattigare och ett fullmäktige-möte rikare kunde man ju kanske sammanfatta dagen om man känner för det.
 
Själva ingreppet på avdelning av A7 vid centralsjukhuset gick enligt min mening bra. Det spände, knakade och stack lite grann, men gjorde absolut inte ont. De båda skötarna och tandläkaren var av bästa klass, de var väldigt vänliga, förklarade och var måna om mitt välmående. 10 poäng till dem! Nu efteråt har det värkt en aning, men inget som inte några tabletter värkmedicin rår på.

Kvällens möte var till stor del bara ett rabblande av namn och klubbande för att fastställa personerna till deras poster. Själv blev jag också tilldelad ett antal ytterligare förtroendeuppdrag att sätta mig in i och sköta tillika med fullmäktigemandatet. Det blev två riktigt intressanta och utmanande nämndeuppdrag för min del, jag kommer att sitta som ordinarie i vård- och omsorgsnämnden och i sektionen för bibliotek, kultur och fritid. Det skall bli roligt och verkligt intressant när det egentliga konkreta arbetet nu så småningom drar igång.

Förhoppningsvis skall det gå bra och några kloka beslut skall fattas även fast delar av visdomen lämnade på centralsjukhuset idag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar