torsdag 10 januari 2013

Lördagsnöje och -natt

På lördagkväll skall jag och mannen ut med ett kompisgäng bestående av gamla ungdomsvänner. En gemensam nämnare för gänget är att alla har någon anknytning till samma by och från början var det egentligen i huvudsak "pojkarna" som hängde ihop, men vartefter flickvänner från olika ställen tillkommit och åren gått så är det nu vi flickor som har som vana att träffas en gång per månad. Men nu tänkte vi att vi skulle sammanstråla allihop då igen, skojigt! Gissar att det blir många gamla minnen och goda skratt!
 
Jag har dock ett litet orosmoln. Vi har inte haft  bort barnen över natten sedan i juli och vet därför inte riktigt hur det kommer att gå. Tilde har bara sovit borta från mamma OCH pappa en endaste natt och Wilmer bara en natt sedan Tilde föddes. Jag vet att dom kommer att ha det bra och bli ompysslade till fullo, men men... Tänk om det blir högljudda protester, stora rullande tårar, svårigheter med att somna in och många läskiga drömmar under natten... 
 
Alltså, det är nog säkert helt enkelt dags för en "sova över natten-vistelse" för både barnen och modern.

2 kommentarer:

  1. kommer säkert att gå bra, ska du se. Om wilmer vill ha sällskap så får han gärna gå till grannhuset. för där ska mina killar vara. Själv väntar jag på morgon dagen:)vi ses!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag å väntar på kvällen! :) Å säkert går det bra för barnen också, skall säga åt Wilmer att kompisar finns i grannhuset! :)

      Radera