onsdag 16 januari 2013

Suddiga bilder från två dagar mitt i veckan

 
Två dagar som mest spenderats inomhus. Två dagar när snoret runnit och hostiga barn bläddrat i böcker, tittat på tv, möblerat om och spritt ut allt som gått att dra ut på golvet. Måste lite återkoppla till Wilmers favoritjulklapp "fågelboken" med läten. Den är verkligen fortfarande en stor hit. Det bläddras fram och bak och bak och fram, och lyssnas på varje läte om igen. Snart tror jag nog han får titulera sig familjens ornitolog.
 

 
Två dagar när vi ätit fisksoppa i flera repriser, men nu är den slut. Lite friskluftsintag i mörkret blev det ikväll för min del, skönt och välbehövligt. Igår öppnade jag också förväntansfullt och med stor spänning pärmarna till "Sandmannen". Alltså jestas vad den fick tag i mig med en gång och pulsen var hög redan efter ett par sidor. Snodde till mig några minuter idag mitt på dagen också så att jag skulle få slappna av och läsa lite i dagsljus också, men nu ligger den och pockar på min uppmärksamhet igen... om jag vågar.
 

 
Försökte att städa ut det sista av julen också, men har en envis amaryllis som bestämde sig för att börja blomma igen så här efter "tjugondaknut" så lite julstämning har vi kvar i köket iallafall. Fint så, för det vill ju annars bli så tomt och kalt när man plockar bort pyntet och julblommorna. 

1 kommentar: