lördag 2 mars 2013

Att väcka minnen med plommonkräm

 
Min momma, momma Agda, brukade bjuda på plommonkräm med vispgrädde när hon hade matgäster. Min momma brukade ha en ask med Pectus-pastiller under huvudkudden i sängen. Min momma kom med cykeln nästan varje lördag- och söndagmorgon för att småprata med oss kring frukostbordet. Min momma satt i farstun och tittade ut på vädret och årstidens växlingar. Min momma tyckte om att simma. Min momma kokade slätvälling när helst jag ville. Min momma försökte lära mig sticka. Min momma hade hemliga gömmor som man inte fick röra, men ändå inte riktigt kunde låta bli. Min momma hade tid.
 
Jag var fjorton när du dog, men minnena finns kvar.

1 kommentar:

  1. Ja visst är mommos och fammosar något alldeles extra! Och vilken glädje att vi fått uppleva dem. /C

    SvaraRadera