onsdag 13 mars 2013

Det finns så mycket intressant att lära

Jag har nu på riktigt också inlett mitt arbete inom politiken med nämnder och sektioner. Det har nu varit två kvällar på raken med ganska långa möten, vård- och omsorgsnämnden igår och biblioteks,- kultur,-och fritidssektionen ikväll. Jag har ju verkligen fått möjlighet att sitta i de enligt mig riktigt intressanta och spännande sektorernas beslutande organ. Budgetmedel, dispositionsplaner, kommunens verksamhet, möteshandlingar och teknik, aktuella samhällsdiskussioner och -problem och mycket mer är vad dessa kvällar bestått av.  Jag förundras och är glad över att jag vågade ställa mig till förfogande för att få vara med och lära, påverka och utveckla.
 
Med två dagar på jobbet dagtid och möten kvällstid så har det blivit mycket nötande av byxbaken. Så för att få röra på mig lite och samtidigt få njuta av solen som sken och snön som idag låg stilla och gnistrade så tog jag vagnen med kälken på släptåg när jag och Tilde promenerade iväg för att hämta Wilmer på dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar