söndag 17 mars 2013

Ljuva 80-tal, eller vad?

För ett antal veckor sedan kom inbjudan och jag samt ett helt gäng med kollegor anmälde oss till Vuxenutbildningskonferens i Tammerfors. Nu i veckan bär det av och det skall bli roligt. Vi skall få höra om aktuella ämnen inom vuxenutbildningen från Utbildningsstyrelsen och även en hel del annat. På kvällen blir det dimission av examensmästare, middag och disco i 80-tals stil.
 
Det är nu det här med 80-tals stil som fått tankarna att börja snurra för att försöka minnas. Det är ju inte så lätt att minnas eftersom jag ju själv var bara barnet på 80-talet. Jag antar att min klädsel på 80-talet mest bestod av mammas hemmasydda mjukisdräkter i grälla färger och olika tryck fram på magen. Vad hade då tro ungdomar och vuxna på sig då?
 
Jag har botaniserat i tankarna och diskuterat med andra, grävt lite bildmaterial på nätet och varit på skattjakt i garderoben hemma hos mamma och pappa.
 
 
Hittat i mammas välbevarade gömmor!
Eventuellt kan ni få se någon bild senare när den sitter på kroppen också, om jag inte hinner ändra mig!
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar