måndag 18 mars 2013

Lever, javisst!

Vill dela med mig av tre av varandra helt oberoende grejer ikväll:

1. Vi börjar med veckans middagstips, mald leverbiff
350 gr mald nötlever
2-3 rårivna potatisar
1 riven morot
1-2 rivna lökar
1 ägg
2-3 msk mjöl
salt och vitpeppar
Serveras med kokt potatis och lingonsylt.
Första gången hemma hos oss idag och alla tyckte att det var gott.

 
2. Om du någon gång funderat på jämställdhet i förhållandet, läs det här inlägget av Charlotte!
Bra, ärligt, sant och tankeväckande,
 
3. Det var "Lekfull finska" ikväll för sonen och han klarade det så bra jämfört med senaste måndag. Jag fick vänta utanför de 45 minuterna och ut kom en pojke med stärkt självförtroende som jag tror hade haft mycket roligare än när jag suttit brevid och delvis fungerat begränsande de två kvällarna tidigare.

1 kommentar:

  1. Nåmen fint att levern gick hem! Plus en rätt på vardagsmenyn är bara hemåt, eller hur?! Läste också Charlottes inlägg och tackar för länken. Måste bara fundera vad jag tycker innan jag återkommer med en åsikt, haha.

    SvaraRadera