söndag 30 december 2012

Morgonfart

Oj oj, om vi inte borde börja styra upp morgon- och förmiddagsfarten här i huset med tanke på min jobbstart om några dagar. Med den här takten som vi har just nu så skulle ju halva arbetsdagen och lunchen redan vara avverkad innan vi ens kommit ur pyjamasen och fått tänderna borstade. Sover gör jag och Tilde till allt mellan halv nio till tio och sen sölar vi med frukosten och eventuellt tar en mystur i sängen ännu en stund efter det... Jaa, söta öde, fattar inte hur vi skall få till det med att lämna på både dagis, hos momma och sen också själv infinna sig på jobb i någålunda representabelt skick innan åtta.
 
Men med goda vänner som byter av varandra kväll efter kväll och för en gångs skull en tv-serie (World without end) som jag vill och orkar titta på så blir också kvällarna lite väl sena just nu för både barn och föräldrar, men skönt har vi det. Förrutom då, att jag bävar inför kommande tidiga morgnar med mig själv, som har ett rätt uselt morgonhumör när jag är trött och inte riktigt kommit igång än.

6 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa att någon annan har samma mornar som oss.
    Och vad kul att läsa att nån annan tittar på samma serie som jag. Mitt misstag var att läsa boken först....
    Om du gillade serien så har jag ettan på dvd (svärdet och spiran) som enligt mig är bättre, ifall du vill låna. (har också båda böckerna ifall du vill satsa på det)
    / Annika.N

    SvaraRadera
    Svar
    1. Joo, allt blir lite sämre på film om man läst boken först, tyvärr. Michael har sett Svärdet och spiran men jag minns inte något av det så jag lånar gärna dvdn. Visst skulle jag gärna läsa men hittar inte riktigt tid och ork för böcker just nu, är möjligare att jag håller mig vaken och kollar någon serie/film om jag finner det intressant. Men det är svårt att hålla upp ögonen efter att de båda två har somnat...

      Radera
  2. Visst är det en omställning men bara ni kommer in i den nya rutinen så blir det lättare. Hoppas det går bra med de nya utmaningarna och att ni får ett gott nytt år! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag hoppas att lite nya rutiner skall få mig att bli lite mer effektiv överlag. Dagarna hemma gör en lätt lite uppskjutande och bekväm tycker jag.
      Ett riktigt Gott Nytt År till er också!

      Radera
  3. Haha, morgnarna är ett gissel! Vi är fortfarande inte riktigt i fas - fyra månader senare. Suck!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa, men det är väl bara att ta tjuren vid hornen. Eventuellt är det mig det kommer att börja växa horn på om morgnarna också... :( Brukar inte kunna prata med Michael på morgnarna, men barnen kan man ju liksom inte ignorera...

      Radera