torsdag 16 februari 2012

Sant eller falskt?

Vad var och en väljer att skriva eller att sätta upp på sin blogg är ju upp till precis var och en. Bloggandet är ju förhoppningsvis bara en del av alla delar som bildar helheten livet. Om bloggen visar hela sanningen, delar av sanningen eller en fantasivärld spelar väl egentligen inte så stor roll så länge någon anser det värt att läsa.

Visst har jag suttit där framför skärmen själv och förundrats över hur ordningsfulla och snyggt inredda blogghemmen är, hur goda och lyckade bakverken blir, hur glada barnen ser ut? Hur hinner dessa med allt? Och dessutom hinner människan blogga? :) Joo, precis så här har tankarna gått!

Men i något skede insåg jag, att man måste ta bloggen för vad den är. Det jag läser och ser är vad jag som läsare får... Därmed borde jag låta bli att analysera det så mycket mer.

Det är ju de utvalda människorna i vår närhet som vi lever med och umgås med som ges tillgänglighet och insyn i vår verklighets alla delar, inte jag som bloggläsare.

Därför tänkte jag nu utlova att på den här bloggen kommer ni att få en blandad mix av den tuffa avskalade sanningen, förskönade och dramatiserade berättelser ur verkligheten och till och med rena rama fantasier.

2 kommentarer:

  1. Det har du helt rätt i, som bloggare väljer man vad man skriver och visar, ibland stora delar av vardagen/sig själv, ibland bara en liten minimal del av verkligheten, sen får läsaren ta det som det är :)

    SvaraRadera