söndag 12 februari 2012

Söndagkväll

En skön söndag börjar närma sig sitt slut. Tidigare kunde söndagskvällen ibland innebära en viss oro inför den kommande arbetsveckan och kalendern var den som till stor del bestämde var och när jag skulle befinna mig här eller där och vad jag skulle göra.

Nu är läget ett helt annat, framför mig har jag en vecka där alla dagar på ett sätt ser alldeles likadana ut (mata, byta, mata, byta, klä på, klä av och söva de små) men samtidigt finns där lite utrymme varje dag för impulsivitet och spontanitet. Om solen skiner kan vi gå till pulkbacken imorgon, jag kan ringa efter kaffekompis om jag får lust, kan ju t.o.m. börja torka fönster om ett sådant infall skulle ramla över mig... vilket inte är särskilt troligt! Det känns skönt att barnens behov ger dagen en viss form men också så skönt att vi även kan göra sådant som känns rätt just då utan att behöva planera så väldigt länge på förhand. Helt klart en av fördelarna med livet här hemma med småttingarna.

Inlägget om sanningshalten på bloggen får komma senare, har inte funderat riktigt klart ännu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar