onsdag 19 september 2012

Acceptera faktum

Efter graviditet nummer 1 fanns en viss förhoppning om att kroppen (och då särskilt midjan) skulle återfå sin ursprungliga form. Därför har garderoben varit ganska proppfull de senaste tre åren med kläder i varierande storlekar, allt från 32/34 upp till 40/42. Mestadels har varit sådant som jag bara plockat fram och tillbaka och konstaterat att jaa, det kan hända jag får det på mig, men sen skulle jag både se ut och känna mig som en stoppad korv.
 
Nu har graviditet nummer 2 passerat och därtill 8 månader så nu är det väl bara att acceptera faktum då. Jag blir inte den jag var innan igen. Jag kan inte klämma in varken låren eller magen i ett par jeans med midjemåttet 27/28 igen. Inte heller är det läge att bära toppar eller blusar i storlek xs/s längre när magen tittar fram i nedre kant och brösten tränger upp i övre kant. Okej, I get it!
 
Nu har jag rensat i garderoben inför loppiset som vi ordnar i Harrström 11-14 oktober. Så om du är sugen på lite nygamla, billiga byxor i storlek 34/36 så kom och shoppa då! Det var inte mycket som fick flytta in skåpet igen, några leggings, mjukisbyxor och ett par av märket mama. Det betyder att lite shopping till mig själv inte vore helt fel heller just nu!
 

5 kommentarer:

  1. :) Skulle gärna komma och shoppa! Men jag kan också konstatera att efter fyra graviditeter kommer jag inte (utan mirakel) att komma i dylika klädstorlekar igen. Snyft!

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Men det gör nu just det samma, vi har ju våra mirakel istället! Du fyra och jag två!

      Radera
    2. Nja, tyvärr har jag bara tre mirakel hemma. Vi förlorade ett av våra barn. Men de mirakel jag har hemma känns desto större. Så när man tänker efter är ju inte klädstorleken hela världen.

      Radera
    3. Känner för er! Någonstans bak i huvudet visste jag det, har funderat på det sen jag skrev mitt svar. Men kom du till Harrström å shoppa iallafall, det finns säkert annat roligt och fint också.

      Radera
    4. Ja... :) Kanske man skulle ta en sväng till Harrström på loppis. Länge sedan jag/vi varit dit. Trivdes jättebra de åren vi bodde där. :) Mysig by!

      Radera