söndag 16 september 2012

I afton: zbh & sfp

Inledde kvällen med ett mysigt inredningsparty, trevliga kvinnor, gott till kaffet och så väntar jag hem denna fina skapelse nu då så småningom. Den rostiga lyktan skall snart flytta in hos oss och ge ett vackert sken dessa mörka höstkvällar. Jag visste redan i våras när Petra för första gången visade katalogen Zelected by House för mig att det här var min favorit och nu när mörkret faller så känns den ju bara ännu mer rätt. Och det är ingen liten julgransboll som man kanske kan tro... med sina 37 centimeter i höjd och 24 centimeter i diameter är det en rätt rejäl lykta som är på kommande.

Lånad från zbh.se
 
Kommunalvalet närmar sig med stormsteg och jag kandiderar för sfp. Varför gör jag det då kan man kanske undra? Tjaa, för mig är politik inte nödvändigtvis något högt flygande blahablaha, utan det är det som händer och sker i vår vardag. Samhällsfrågor har alltid intresserat mig och jämställdhet har alltid varit viktigt för mig. Nu känns det som att jag är redo att arbeta i kommunen för sådant som jag och andra med mig tycker är viktigt för allas vår gemensamma framtid. Ännu finns möjlighet för någon som känner likadant att ställa upp och komma med! Tillsammans är man alltid starkare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar