söndag 9 september 2012

Fjärde taket på vår gård

 
Jag har alltid tyckt att gamla lador är så vackra med deras grånande stockar som är slitna av många års väder och vind. Ända sedan vi flyttade in i vårt hus på denna gård har jag sett framför mig en rad med lador där i skogskanten. Och de är ju inte bara vackra utan erbjuder ju också en hel del förvaring för allt som vi tycks samla på oss under åren som egnahemshusägare. Det här är den första i den fantiserade raden och den kommer att fyllas med ved inför vinterns kyliga dagar. Sen vill jag ha en där vi skall bevara terassmöblemanget och säsongsleksakerna och så vill jag ha en där mannen skall förvara sina fiskeredskap (lådor och tunnor med nät).
 
Men det kan nog hända att det stannar vid den här första också. Och den blir så fin här, den 100-åriga ladan som återuppbyggs på vår gård och fortsätter att tjäna oss i många år ännu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar