söndag 16 september 2012

Monopol på barnskor?

I torsdags försökte jag mig på att titta runt efter lite nya skor till Wilmer. Han skulle behöva ett par höstkängor, nya vinterstövlar och kanske också skor för inomhusgymppan. Nåjaa, jag besökte de stora kedjorna som Citymarket, Prisma och Anttila, K-kenkä och ansträngde mig till och med och åkte ut till Skoextra i Smedsby, men hem åkte jag utan skor. Det fanns nog skor, jovisst... men då det nästan verkar som att det är ett märke som har monopol på tillverkningen av barnskor. "Viking" i långa rader fanns det i alla av de besökta butikerna, men nästan inga andra alternativ. Visst har vi också haft några par Viking här i vårt hus och varit nöjda med dem, men jag blev/är bara så irriterad över det faktum att inga alternativ erbjuds och att prislappen ligger i klassen 60-80 euro.
 
Nu har jag klickat hem 3 par skor från zalando.fi för under 100-lappen för där fanns faktiskt många olika modeller och prisklasser att välja mellan. Bara att hålla tummarna att skorna passar på de tilltänkta fötterna och kvaliteten är någålunda i varje fall.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar