söndag 30 september 2012

Valmaskinen

Härom kvällen satte jag mig ner och fyllde i valmaskinen som finns på Vasabladets webbplats. Och det var som det vill vara med enkäter överlag... svårt att hitta just det svarsalternativ man skulle vilja ge. Men det fanns också möjlighet att skriva kommentarer och motivera sina svar så till en del gjorde jag det då. Sen finns det ju alltid tolkningsmöjligheter i den skrivna texten också så man kan inte vara säker på att läsaren uppfattar det på samma sätt som man själv menade. 
 
Sen tänkte jag som så, att jag kan inte börja överväga varje ord och mening så väldigt mycket, då har jag nog gett mig in på fel spelplan... Jag är den jag är, och det är en rätt spontan, rättfram person som säger som jag tycker, men jag är öppen för diskussion, andras åsikter och är villig att ändra min inställning med annan bakgrundsinformation till hands.
 
Ni kan ju själva gå in och testa att fylla i valmaskinen så får ni samtidigt se om ni hittar en lämplig kandidat i er hemkommun.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar