måndag 3 september 2012

Vad skall vi äta idag?

Jag skall snart köra igång med veckomeny och veckohandla i enlighet med menyn, alltså snart skall jag börja med det! Inom tidsbegreppet snart finns många tolkningsmöjligheter.
 
Jag är ingen kock av stora mått och inte särskilt intresserad av matlagning överhuvudtaget. Det handlar mest om att få något på bordet som mättar i magen. Men visst tycker jag om god mat, allra godast är den när någon annan lagat den förståss. Tyvärr har inte familjen ekonomin i skick så att den skulle hålla oss med någon privat masterchef, så i huvudsak dagligen är det jag som dras med frågan och grubberiet över "Vad skall vi äta idag?".
 
Nåjaa, idag blir det kycklingstrimlor i mustapekkasås med jasminris. 

4 kommentarer:

  1. Vi har faktiskt också försökt tänka till lite vad gäller veckans meny... Lite framförsikt så att säga :-)Det underlättar! Jag behöver inte springa till butiken var och varannan dag. Vi sparar således både tid å pengar! Dessutom tömmer vi frysboxen bra mycket snabbare! Inte bara lagra å åter lagra. Idag blev det kokt potatis å stekta abborrfileér.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaa så sant det där med äta ur frysen också å inte bara fylla på!

      Radera
  2. Och jag går runt och tror att jag ska börja laga maten dagen innan, för att frigöra mera tid med L om kvällarna. Lycka till med det, kanske man kan säga... ;-) Men ja, en veckomatsedel är säkert vettigt. Skulle jag också kunna tänka mig att ha, även om det antagligen innebär att man måste börja skriva "bodlistor"...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heja, heja! Det låter som en bra plan!

      Radera