tisdag 19 februari 2013

Loppis in my heart

Efter en paus med loppisbesök på ett par månader så uppstår den där abstinensen igen. Längtan efter att plocka, rota och botanisera bland kläder, böcker och prylar. Glädjen över fynden och den härliga känslan över att man inte behöver plocka fram hundralappar i kassan.

Ikväll tog jag med mig en pratglad god vän i bilen och styrde kosan mot loppiset i Yttermark. Vi hade fått positiva rapporter från lördagens öppning, men visste ju inte om alla fynd nu då skulle vara urplockade. Men vi behövde absolut inte åka hem besvikna. Jag lyckades fylla två väskor med kläder till barnen och även några fynd till mig själv. Wilmer var glad och nöjd över mammas inköp. Tilde som hade gått till sängs har ännu inte fått glädjas åt fynden. Nu är loppisivern både stillad och väckt skulle jag vilja påstå. I mars och april blir det nog säkert ett antal loppisbesök i nejden.
Min hög!
Wilmers hög!
Tildes hög!

2 kommentarer:

  1. Jaa, tänk hur mycket man får för pengarna! Plus att man gläder nån annan. Måste bara gilla loppis! :-) Tack för sällskapet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv! Tror vi lugnt kunde köra Filand upp och ner utan att bli färdigpratade:)

      Radera