lördag 9 februari 2013

Värkmedicin dag och natt

Nu är det en och en halv vecka sedan jag opererade ut två visdomständer. Själva operationen och typ de första dagarna efteråt gick bra. Jag vet inte, men jag antog väl att det skulle kännas några dagar efteråt. Men när jag fortfarande får käka burana 3-4 ggr i dygnet för att det inte skall göra ont hela tiden och även fast jag tar värkmedicinen så ömmar och irriterar det. Så nu börjar jag bli rätt trött och sur på eländet. Var till tandläkaren igår för att de skulle titta på det... men inget särskilt upptäcktes förrutom att jag fick en pencillinkur och uppmaning att fortsätta med värkmedicinen.

2 kommentarer:

  1. Jag har op bort alla 4 visdomständerna, två i taget, och jag minns att jag var väldigt sjuk efteråt. Och att det var svårt att hitta något bra att äta, sim inte behövde tuggas för mycket och som inte fastnade i "hålen" som fanns i käken. Det var en trist tid, men jag kan trösta dig med att det går om, säkert ännu fortare nu då du fått AB.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tröstar med lov om bättring! Tycker nog att det varit lite bättre nu, men nog känns det ju fortfarande och inte klarar jag mig helt utan värkmedicin ännu. Jag är absolut inte van att äta tabletter flera gånger/dag i flera veckors tid, men tydligen så skall jag göra det nu.

      Radera