fredag 2 mars 2012

Fastnat med handen i kakburken!

Det här hemmalivet har både sina fördelar och nackdelar det med! Har tagit ett par månader för mig att fatta att jag verkligen har skaffat mig en vana eller snarare ovana, som kan bli lite svår att komma ur. Jag har nog alltid varit ett litet kakmonster som gillat bullar och kakor. Det har säkert att göra med mor min som gör så mycket gott hembakt. Nu när jag är hemma bakar jag en del själv också för att ha något att ta ur frysen när vi får besök och oftast lämnar det ju några extra bullar i skåpet efteråt.

Alltså till saken! Jag kan knappt gå in i köket längre utan börja gräva i skåp, lådor och burkar för att hitta något gott att sätta i munnen. Bullar, kakor, kex, choklad, smågodis, nötter ja vad som helst duger, men något skall jag smaska i mig mest hela tiden och så smyger jag med det dessutom. Eller jag trycker in i munnen och tuggar hastiga tag för att inte lilleman skall hinna få syn på godsakerna. I bilen har jag också laddat med snask för de gånger jag är själv i bilen. Jag har inte direkt haft några problem med min vikt genom åren, men har inte varit särskilt hälsosam av mig, utan ätit vad jag velat när jag velat... Men känner verkligen att jag skulle behöva bryta denna ovana innan det blir för långvarigt och ännu svårare att få bukt med.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar