tisdag 30 oktober 2012

D som i dyngsur

Alltså det här inlägget är lite krystat, men det är för att jag skall komma vidare i alfabetet med min skrivövning A-Ö. Dyngsur kan ju eventuellt vara ett känsloläge som man hamnar i ibland och då är man ju kanske inte så trevlig att umgås med, men nu är det inte så att jag är dyngsur just idag inte. Men dagens väder och utomhusmiljö tycker jag dock kan beskrivas med uttrycket dyngsur... Wilmer benämnde mössan som dyngblöt när han vistats utomhus 10 minuter på förmiddagen... Den fina vita snön ger vika för varmare temperatur och grått eländigt regn. Och tänker det hålla på så här i fler dagar ännu kan det ju nog hända att även jag blir dyngsur.
 
Kände ett kraftigt ha-begär imorse för snygga uppiggande gummistövlar, typ såna här!
 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar